Дромомания

Етичният туризъм – примамка в Сицилия

През последното десетилетие АдиоПицоТравел (AddioPizzoTravel), социална компания, появила се от масово движение срещу мафията, работи с местните хора

Етичният туризъм - примамка в Сицилия
Етичният туризъм – примамка в Сицилия

Етичният туризъм – примамка в Сицилия. Тази част от Италия, разположена в центъра на Средиземноморието, е привличала орди посетители през 2500-годишната си история. Сега обаче се опитва да привлече туристи, които не искат да пълнят джобовете на организираната престъпност, съобщи Ройтерс, цитиран от БТА.

Още любопитни случки на https://travelwithmagi.wordpress.com

Отправяйки предизвикателство към стереотипното описание на сицилианците като гангстери, социални компании –

бизнеси, които искат не само да трупат печалба, но и да правят добро –

насочват туристите към хотели, ресторанти и магазини, които не са обвързани с мафията.

През последното десетилетие АдиоПицоТравел (AddioPizzoTravel), социална компания, появила се от масово движение срещу мафията, работи с

местните хора, които са решени да разклатят статуквото,

като откажат да плащат „пицо“.

На сицилиански жаргон това са парите, които се дават за защита. Според проучване от 2012 година близо три четвърти от локалния бизнес плаща такава „такса“.

Етичният туризъм – примамка в Сицилия

АдиоПицо предлага обиколки, насочени към откриването на природните и културни съкровища на острова, като същевременно туристите научават за историята на гражданската съпротива срещу мафията и личните истории на активисти и магистрати, които са заплатили с живота си.

„Искаме да представяме красотата на пейзажите ни и гастрономията извън стереотипите, които обикновено се приписват на Сицилия. Както и красотата на хората, които имат смелостта да кажат „не“ на мафията“, разказва пред Ройтерс основателят на АдиоПицо Дарио Рикобоно.

„Пицото“ не е просто плащане на пари в брой, а неумолим механизъм, който поглъща компаниите и ги асимилира в широкообхватна престъпна мрежа, отбелязва Ройтерс.

Хората, които отказват, често получават смъртни заплахи

или стават жертви на вандализъм и палежи. Те могат дори да се сблъскат с отлъчване от местната общност и да загубят клиентите си.

Източник http://www.dnes.bg

Още приключения на https://magdalenagigova.blogspot.com/
Please follow and like us:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *