Дромомания

Историята на Морския път на коприната продължава да се пише… онлайн

Историята на Морския път на коприната продължава да се пише и днес
Историята на Морския път на коприната продължава да се пише и днес
Ивета Балевска

Историята на Морския път на коприната продължава да се пише и днес. С тези думи директорът на Китайския културен център в София Ту Сюесон откри виртуалното международно културно-търговско изложение под мотото „Морският път на коприната 2020 /Нинбо-Китай/, само дни преди отбелязване на Националния празник на КНР.

Историята на Морския път на коприната продължава да се пише и днес
Историята на Морския път на коприната продължава да се пише и днес

В продължение на три дни Международният конгресен център в Пекин ще бъде домакин на търговското изложение, което ще се проведе, както онлайн, така и с присъствието на място на ценители на българската и китайската култура.

Включително и от българи, които работят или учат в Пекин, разбира се, при изключително строго спазване на всички задължителни за Китай мерки за безопасност във връзка с COVID-19.

Вече има заявки за лично присъствие в Международния конгресен център на стотици желаещи да се запознаят с българските възможности за културен туризъм, представени на специален български павилион, съобщават организаторите на изложението.

„Търговско-културното изложение акцентира върху темата за „дълбоката интеграция между културата и туризма“ и  утвърждава предимствата в местоположението на град Нинбо като „Пристанище на Морския път на коприната, от една страна”, каза при официалното му откриване директорът на Културния център Ту Сюесон.

От друга – неговата цел е задълбочаване и стимулиране на интеграцията между  културата и туризма, повишаване степента на модернизация на града и ролята на българската култура, както и на възможностите, които тя дава за съчетаването на туризма с представяне на културно-историческото наследство в Китай, а също и в държавите от ЦИЕ”.

Китайският културен център в София,  като официална институция за разпространение на културата и туризма в чужбина  е аранжирала тематичен павилио на площ от 192 кв. м в основната зала на Конгресния център, което ще допринесе за стимулиране на  „Демонстрационната зона за икономическо и търговско сътрудничество между Китай и ЦИЕ” и на изграждането на предпочитана зона за културен обмен във формата 17+1”, подчерта още директорът Ту Сюесон.

Директорът на Китайския културен център в София откри българския павилион с бляскави ефекти и заря, прожектирани на специално монтиран за целта огромен екран.

Българският тематичен павилион
Българският тематичен павилион

Българският тематичен павилион е изграден от съчетание на елементи, както от традиционната европейска архитектура, така и от днешния модерен стил в международния дизайн, обясни от своя страна ръководителят на Съвета за икономически и търговски отношения към българското консулство Константин Джатев..

Българският тематичен павилион
Българският тематичен павилион

„Концепцията  включва интерактивен  модел, обединяващ онлайн и офлайн канали, който се концентрира върху показването на успехите от работата, функциите и насоката за бъдещото развитие на Китайския културен център в София” добави от своя страна неговият директор.

С огромен интерес бе посрещнато изпълнението на българския фолклорен дут Ди&Вал  непосредствено след изказванията на официалните лица.

Тематичният павилион, който е с  площ от почти 200 кв.м. е разделен на четири основни зони: артистична инсталация, комуникация и диалог между изкуствата, демонстрация на резултатите от предишни събития, както и, маркетингово представяне на специални продукти.

Съдържаиието на българското представяне покрива следните осем компонента: Инсталация “Градска карта”, продажба на произведения на изкуството, зала за посрещане на гости, стена с резултати и събития, маркетинг на специални продукти, практическо опознаване на курсовете от “Пътешествие из културата и изкуството”, представления и събития по конкретни теми.

На българския щанд са показани над 40 картини с маслени бои и скулптури  от България, Сърбия, Испания, Румъния и Черна гора, включени са над 50 вида специални местни продукти.

Сред тях са българските козметични серии от роза и лавандула, сръбските продукти от арония, латвийската минерална вода, полската керамика, румънските козметични продукти, украинските рисунки, чешкият кристал, немският сладолед…

Специално внимание бе обърнато на изградената в българския павилион Инсталация „Градска карта”, чийто автор е известният български художник и лектор в Китайската академия за изящни изкуства, професор Асадур Макаров и неговият екип от академията. 

„Като нов вид публично изкуство, което тепърва набира скорост, както в Китай, така и в редица други  страни, “Градска карта” има за цел да  покаже свързаността, чрез използването на текстилни материали,  между Китай и страните от Централна и Източна Европа”, подчерта от своя страна българският представител на изложението Константин Джатев, ръководител на Съвета за търговски и икономически отношения към българското консулство.

И доказателствата за този факт на закъсняха – интересът към инсталацията „Градска карта” бе ясна доказателство за него..

В продължение на три дни Международното изложение ще може да се види от всички интересуващи се, на специално създадена за целта онлайн платформа. Същевременно Китайският културен център всеки ден ще публикува на сайта си и ще предава „на живо” в определени цасове, най-интересните моменти от събитието, което се провежда от 25 до 27 септември т.г. в Нинбо.

Please follow and like us:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *