Солист на Симфоничния оркестър на 1 април в зала „България“ е южнокорейският виолончелист Джонгхеон Нам
На 1 април от 19 часа в зала „България“ гост-диригентката Деляна Лазарова с успешна международна кариера в чужбина ще дебютира със Симфоничния оркестър на БНР.
Тя е един от най-обещаващите диригенти на своето поколение. Победител е в Първия международен диригентски конкурс на Siemens Hallé , асистент-диригент е на сър Марк Елдър в Оркестъра на Хале в Манчестър и Музикален директор на Младежкия оркестър на Хале в Манчестър.
Печели Наградата за дирижиране на името на Джеймс Конлон в престижния Музикален фестивал в Аспен, Международния диригентски конкурс на NRTA и стипендията за дирижиране на Бруно Валтър на Фестивала за съвременна музика в Кабрильо, Калифорния.
Солист в концерта ще бъде изгряващата звезда виолончелистът Джонгхеон Нам – носител на Първа премия и два специални приза от Allegra International Competition в България, Трета награда и Специалната награда от Йоханес Кропфич за най-добро представяне на съвременна пиеса „Токата“ от Сонатата за виолончело на Йоханес Кропфич в „Международния конкурс Йоханес Брамс“, Трета награда и Специалната награда в „Международния конкурс „ Салиери-Зинети “, Наградата на Йоханес Брамс в „Международния конкурс на Рубинщайн “, Първа награда в „Конкурса на Музикалната асоциация на Корея“, Трета награда в „Международния конкурс на Joongang“ и Първа награда в Конкурса „Strad”.
На 1 април той ще изпълни Концерт за виолончело и оркестър на Едуар Елгар. Това е последното голямо произведение на композитора. Премиерата му в Лондон е под диригентството на самия автор. По аналогия с известното произведение на Бенджамин Бритън, концертът често е наричан „военен реквием“ на Елгар. Отличава се със своята строгост на тона и неизменната сериозност. Композиторът сякаш се връща към музикалния стил от ранните си години – към традициите на Чайковски, Дворжак и Григ.
Ще прозвучат още Симфонична поема на Марин Големинов и сюита от балета „Жар-птица“ на Игор Стравински. Балетът „Жар-птица” донася световна известност на автора, а музиката му блести със звуковото великолепие на партитурата, с цялата ѝ многоцветност, разнообразни ритми и ефекти.