Първата книга-помагало за деца с дислексия „Тити рисува букви“ вече има и втора част.
В нея децата се запознават със съгласните букви: М, П, Б, Т, Д, Н, С, К, Г, Х, В, Ф, Л.
Упражнения, игри и текстове с останалата част от съгласните букви ще бъдат издадени в третата, последна, част от поредицата.
Целта е децата с дислексия стъпка по стъпка, под формата на игра, без напрежение и стрес да превъзмогнат трудностите при създаването на писмен текст и да преодолеят нежеланието си да четат.
За втората част от поредицата „Тити рисува букви“ авторите са създали много повече упражнения и игри за развитие на вниманието, пространствената ориентация и паметта.
Отново са предвидени писмени занимания за преодоляване на затрудненията при деференциране на визуално-сходни графеми и такива графеми, които имат акустично сходство.
Книгата е квадратна, за да не напомня по нищо на учебник, тъй като децата с дислексия са много стресирани от училището като институция и фактът, че системата за преподаване не е приспособена и за тях. З
а всяка буква има кратък текст, така че малчуганите да могат да го прочетат сами и накрая на книгата да се почувстват герои. Към всяка буква освен текст има и креативни упражнения/ игри, така че изучаването на буквите да стане с помощта на играта и без стрес.
Автори са:
Д–р Ралица Филипова – журналист, продуцент и преподавател в НБУ.
Антоанета Костова – художник-сценограф, завършила курс по сугестопедия -„Начално ограмотяване“ и магистратура „Езикова и речева патология“.
Доц. д-р Екатерина Тодорова – консултант на книгата. Водещ специалист в областта „Дислексия на развитието“. Преподавател в НБУ, автор на монографии и на програма за идентификация, обучение и оценяване на студенти с дислексия в Нов български университет.
Книгата-игра „Тити рисува букви – 2 част“ е отпечатана на създадения от Кристина Костова шрифт за дислексици „Adys“.