Дромомания

И Financial Times постави „Съседите“ в Топ 5 на павилионите, които трябва да се видят на Венецианското биенале на изкуството

Статията за Венецианското биенале, публикувана от Financial Times, е част от пътеводител за Венеция в притурката FT Globetrotter.

В нея престижният британски вестник посочва петте павилиона, извън разположените в основните локации на Венецианското биенале за изкуство, които непременно трябва да се видят. На трето място е поставен българският с инсталацията „Съседите“.

Ето какво пише Financial Times:

Голямата сила на съвременното изкуство, която е биеналето за изкуства във Венеция, приключва на 24 ноември. В 30-те павилиона в Giardini и 25-те в Arsenale, има много произведения, които да видите в двете основни места на биеналето. И все пак, отвъд тях има множество национални павилиони и странични събития, разпръснати из целия град, доста от тях на места, иначе недостъпни за обществеността.

Селекцията от изложби, която ви предлагаме пресича града от юг на север, трасирайки права пътека, която ви отвежда до някои изключителни пространства. Можете да ги направите всички за един ден или просто да се потопите в списъка и да изберете това, което ви харесва. Посетете ги сега, докато можете“, призовава Financial Times.

И Financial Times постави „Съседите“ в Топ 5 на павилионите, които трябва да се видят на Венецианското биенале на изкуството
И Financial Times постави „Съседите“ в Топ 5 на павилионите, които трябва да се видят на Венецианското биенале на изкуството

А ето и частта от публикацията за нашия проект, с куратор Васил Владимиров и комисар на българския павилион д-р Надежда Джакова:

„На Zattere се намира културният център Don Orione Artigianelli. Разходката през неговото зелено и приятно патио води до мрачните и обезпокоителни „Съседите“ на българския павилион. Инсталацията обединява художника и изследовател Красимира Буцева, професора по история и документалист Лилия Топузова и мултимедийния художник и изследовател Джулиан Шехирян.

Триото е създало работа, която разглежда държавното насилие в България между 1945 и 1989 г. Разхождайки се из инсталацията, която е реплика на три стаи от апартамент по времето на комунизма, посетителите чуват безплътните гласове на оцелели от трудовите лагери и затворите в страната, свидетелстващи за техните преживявания.

Комбинация от щателни академични изследвания и артистично въображение, работата е мъчителна, но в същото време дава глас на жертвите и свидетелства за едно почти забравено минало“.

Адресът е: Centro Culturale Don Orione Artigianelli, 919 Fondamenta Zattere, Dorsoduro, 30123 Венеция. Отворено от сряда до неделя, от 10 до 18 часа.

Ако искате да прочетете статията в оригинал, последвайте линка

https://www.ft.com/content/0b2436ea-cfbc-46c9-91c1-a7d0e1b30c53

Действително тазгодишното участие на България в Биеналето за изкуства във Венеция е най-успешното от досегашните издания. В някои дни посетителите са достигали 1300 души, изписани са четири големи тетрадки с впечатления. А според споделеното от комисаря д-р Надежда Джакова общо 60 хиляди души са разгледали българския павилион, който се е “състезавал” за вниманието им с още 80 арт-инсталации.

И Financial Times постави „Съседите“ в Топ 5 на павилионите, които трябва да се видят на Венецианското биенале на изкуството
И Financial Times постави „Съседите“ в Топ 5 на павилионите, които трябва да се видят на Венецианското биенале на изкуството

“Зад едно такова национално участие на България седи огромен екип. Моята задача беше да координирам процесите в България и Венеция. Министерство на културата и Националната галерия положиха огромни усилия, за да постигнем толкова добро представяне. Включиха се и много доброволци, което беше страхотно”, горда е от постигнатото д-р Джакова. 

Та е много доволна, че Министерството на културата продължи договора си с културния център Don Orione Artigianelli и българските участия в Биеналето ще продължат да се провеждат на това ключово като позиция място, наситено с история.

Please follow and like us:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *