Дромомания

Виена: Само 2 % гратисчии в градския транспорт

Виена: Само 2 процента гратисчии в градския транспорт © MichaelUnger
Виена: Само 2 процента гратисчии в градския транспорт © MichaelUnger

За четвърта поредна година броят на годишните абонаментни карти надвишава броя на регистрираните леки автомобили в австрийската столица

Началото на годината е време за равносметка и за общинската транспортна фирма във Виена, „Виенски линии“, която съобщава, че виенчани са сред най-примерните пътници. По-малко от 2 процента от тях са пътували през изминалата година гратис.  

Виена: Само 2 процента гратисчии в градския транспорт © Johannes Zinner
Виена: Само 2 процента гратисчии в градския транспорт © Johannes Zinner

Ежедневно над 100 контрольори проверяват билетите на пътуващите в градския транспорт на Виена. Миналата година там са проверени 3,1 млн. души, а през 2019 – 4,9 млн. Общо 93 000 от тях, или около 1,9%, са били през 2020 г.  без билет.

За сравнение, в Берлин нередовните пътници миналата година са били 3 процента, в Хамбург и Франкфурт около 5 процента, а в Париж 10 процента.

От март 2020 г. персоналът на „Виенски линии“ се адаптира към новата ситуация и  при проверка на билетите задължително се спазва необходимата дистанция. Глобата за нередовни пътници във Виена е 105 евро, ако се заплати веднага, или 115, ако плащането стане след това.

Годишната карта за цялата мрежа на обществения транспорт във Виена е 365 евро, което означава, че виенчани могат да ползват всички видове обществен транспорт само за 1 евро на ден.

Достъпната цена на годишните карти и добре развитата мрежа на обществения транспорт карат все повече хора да използват автобуси, трамваи и метро.

Така например, през 2019 г. е поставен нов рекорд от 852 000 продадени годишни карти, което е увеличение с 30 000 в сравнение с 2018 г. и с 500 000 повече в сравнение с 2011 г., преди да бъде въведена годишната карта за 365 евро.

За четвърта поредна година броят на годишните абонаментни карти надвишава броя на регистрираните леки автомобили в австрийската столица.

Please follow and like us:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *